Om vår krets

Naturskyddsföreningens lokalavdelning i Österåker bildades 1976. Antalet medlemmar år 2017 var 1246 personer, varav 640 huvudmedlemmar och 606 familjemedlemmar.

Vår ambition i styrelsen är att inspirera kommuninvånarna att vistas i naturen och därmed öka förståelsen för sammanhanget; natur och samhälle. Vi måste alla värna om de vackra omgivningarna vi har så att framtida generationer kan njuta precis som vi gör! Vi kämpar för naturen, den biologiska mångfalden och för ett hållbart samhälle.

Verksamhetsplan 2018

2018-års verksamhetsplan

Styrelsens berättelse för verksamhetsåret 2017

Stadgar

Naturskyddsföreningen i Österåker tilldelades 2010 års vitsippspris med en motivering som vi även i fortsättningen ska leva upp till:

Naturskyddsföreningen i Österåker arbetar engagerat och målmedvetet för att kommunens invånare och beslutsfattare skall inse värdet av att tänka långsiktigt och värna den värdefulla – men många gånger sårbara – naturen i vår närhet. Ansvaret är både personligt och gemensamt och Naturskyddsföreningen utför en för Österåkers kommun livsviktig insats.

Ge en gåva till avdelningens verksamhet på pg 97 03 69 – 5.

Arkiv verksamhetsplaner:

Verksamhetsplan för Naturskyddsföreningen i Österåker 2017